Verbeterde functionaliteit
Microsoft D365 Business Central is compleet en heeft standaard veel functionaliteiten in zich. Branchespelers voegen daar specifieke functionaliteiten aan toe. De basis van het ERP-systeem wordt door Microsoft beheerd. Zo zijn er in de laatste release veel velden toegevoegd op allerlei verschillende pagina’s. Dit zijn veelal velden en wensen die via de support of via de Microsoft community zijn aangedragen. Ook is een ‘drag and drop’ functionaliteit van documenten toegevoegd. Hiermee kunnen eenvoudig documenten toegevoegd worden aan artikelen.
Een ander voorbeeld van een verbetering is het direct oplossen van een fout in een foutmeldingsdialoog. In plaats van het wegklikken van de foutmelding, het oplossen van de fout en vervolgens de gewenste aanpassing opnieuw uitvoeren, is dit nu op veel plekken in het pakket met één klik mogelijk.
Stamgegevens kunnen nu ook automatisch worden gesynchroniseerd tussen verschillende bedrijven. De voorwaarde is dat de bedrijven in dezelfde klantinstantie zitten. Denk hierbij aan een apart verkoop-, productie-, service- of holdingbedrijf. Artikelen, klanten, leverancier en rekeningschema’s zijn hierdoor in alle bedrijven direct bijgewerkt en hoeven niet meer te worden overgetypt.
Ook kan er nu gekozen worden om niet-vooraadhoudende artikelen automatisch aan de verkooporder of inkooporder te boeken. Een voorbeeld is het automatisch boeken van verpakkingskosten of transportkosten.
Microsoft D365 Business Central is een onderdeel van het Microsoft 365 platform. Een compleet platform gezamenlijk met Office 365, het Power Platform en Microsoft Azure. Al deze systemen worden steeds meer geïntegreerd. In deze release zijn er ook meerdere functies en integraties bijgekomen. Zo is men via het Microsoft 365 account, waarmee ook al wordt ingelogd in de mail of in Office, ook direct ingelogd tot de Microsoft D365 Business Central omgeving. De gebruiker hoeft zich daar niet opnieuw in te loggen en kan direct met zijn acties beginnen.